Smart Community – setkání online podnikatelů a marketérů. Proč jsem tam byl sám?

Smart Community PrahaSetkání Smart Community jsou setkání (nejenom) info-podnikatelů a info-marketérů, pořádaná Petrem Popkem ze SmartEmailingu, pravidelně 1x měsíčně v Praze a v Brně. O tom, jestli na ně někdo chodí, proč jsem tam byl sám (viz foto) a jestli má vůbec cenu je navštívit, se dočtete v následujícím článku.

V pondělí 4. listopadu 2013 jsem se opět zajel podívat na setkání Smart Community do Prahy. Jezdím na ně se železnou pravidelností už přes půl roku, protože se v nich skvěle odráží osobnost Petra Popka, který je má od A do Z na svědomí. David Kirš

Pravdou je, že lidé na nich byli ze zprvu ve velké míře začátečníci a bažanti ovlivnění nepochopením info-produktového šílenství, za kterým stojí vizionář David Kirš. Poslední dobou jsou ale tato setkání navštěvována lidmi o řád zkušenějšími, určitě právě také proto, jaké hosty si na ně Petr Popek pravidelně zve.

Navštívili je se svými prezentacemi například lidé jako Bohdana Kabátová se svojí přednáškou o komunikačních mapách, Jirka Svoboda se svým osobitým pohledem na info-podnikání z role majitele agentury Servis 2.0, slovenský info-podnikatel Miško Kopecký se svým projektem akozbalit.sk a spousta dalších lidí, kteří mají opravdu unikátní know-how ve své oblasti.

Nejinak tomu bylo teď, kdy nám o svém pohledu na marketing malých firem přišla popovídat marketingová čarodějka Magdalena Čevelová. Už z Petrova víkendového emailu jsem tušil, že to bude něco výjimečného. Právě proto jsem také na setkání přijel tak brzy, že jsem tam byl úplně první (čímž odpovídám na řečnickou otázku v titulku). Realita byla ale ještě o dost překvapivější.

Marketing bez reklamyMagda Čevelová je marketingová poradkyně, lektorka, absolventka Filosofické fakulty Univerzity Karlovy a všemi kouzly prolezlá marketérka. V jejích slovech je cítit záliba v psychologii a na všechny problémy týkající se online podnikání pohlíží z obrovského nadhledu. Díky tomu není problém řešen jen „na povrchu“, ale opravdu od základu. Tento přístup se mi velice zamlouvá a její přednáška na mě zanechala obrovský dojem.

Pokud vás tato problematika zajímá, určitě doporučuji její ebook Marketing bez reklamy, který si můžete za příjemných 199 korun koupit a posunout svoje online i offline podnikání o notný kus dále.

Setkání Smart Community mají obvykle na programu 2 přednášky a několik částí společného moderovaného networkingu. Další přednášku měli na svědomí zaměstnanci reklamní agentury Relative, kteří se snažili (většina přednášky byla skvělá), ale bohužel podcenili jedno z nejzákladnějších přikázání v marketingu, a to „Poznej svého klienta“.Polepy aut

Relative bylo podle názvu domény pravděpodobně dříve grafické studio (www.relativedesign.cz). Nevím jak ostatní, ale poslouchat na setkání online podnikatelů skoro ¾ hodiny povídání o reklamním polepu aut a venkovní reklamě v podobě billboardů, mě opravdu nebavilo. Možná jen potřebovali získat čas, protože jednou z částí programu byla analýzu webu a nástřel marketingové kampaně jednoho dobrovolníka, ale stejně bych byl radši, kdyby touto „výplní“ bylo něco blíže k online marketingu. Dobrovolníkem byl můj kamarád Lukáš Voplakal, se kterým jsme se potkali na Net affiliate srazu v Liberci, a který je spolumajitelem agentury UVM interactive. Ve výsledné analýze sice zaznělo na můj vkus až moc obecných klišé, ale také i několik hodnotných připomínek. Lidem z agentury uvm_interactive_logoRelative přesto děkuji a fandím, protože začít přednášet chce dávku odvahy. Držím jim palce v získávání dalších zkušeností.

Mezi přednáškami a na konci proběhl moderovaný networking, kdy má každý ve skupině 6 lidí pouhou jednu minutu na to, aby řekl něco o sobě, popsal svoje podnikání a projekty, což je na takovýchto setkáních nejen velice přínosné, ale i unikátně řešené.

Bystří čtenáři si už určitě odpověděli, že navštívit setkání Smart Community je skvělý nápad. Pravidelně ho navštěvuje něco okolo třiceti až padesáti lidí, takže o inspiraci a kontakty opravdu není nouze. Spolu s přednáškami, které jsou na vysoké úrovni, se z rozhodování „jít či nejít“ stává jasná volba.Marketingová čarodějnice

Ještě jednou děkuji Petru Popkovi za jeho úžasný přístup. Pokud něco děláte s láskou a nadšením, je to znát a u Petra je to přesně tento případ.

Na dalším setkání Smart Community se s vámi na viděnou těší

Tomáš Poner

Pokud vás setkání Smart Community zajímají, sdílejte tento příspěvek s přáteli, ať se nás zde příště sejde více.

4 komentáře u „Smart Community – setkání online podnikatelů a marketérů. Proč jsem tam byl sám?

  1. Marek Hnátek

    Tome, dobrej titulek a úvodní obrázek ;). Četl jsem, kdy přijde nějaký „vysvětlení“, a ono to je jinak :). Na Magdu Čevelovou jsem chtěl také zajet, ale nevyšlo to. Má super názory na obsahový marketing a cenotvorbu. E-book jsem ještě nečetl, díky za tip.

  2. Pingback: Smart Community setkání – „Marketing s reklamou nebo bez?“ Praha, Brno | Smart Community

  3. Pingback: Jak pracovat efektivně na pravé straně? - Petr Popek - Žijte svůj sen...Petr Popek - Žijte svůj sen...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge